Mittwoch, 7. November 2012

جنایت ضد بشری در فاریاب خوشه






خوشه

                       جنایت ضد بشری در فاریاب



کدام خبرها از افغانستان ودر خارج، پیرامون افغانستان انتشار می یابند؟
دیریست که اخبار از اعمال وحشیانۀ تروریست ها نشر می شوند ودل های انسانها را می آزارند. اخبارمبنی بر لاف وگزاف، وعد ه و وعید مبارزه با  مفاسد تعفن آمیز دولت نیز نشر می شوند. اخبار سؤ استفاده ها، باند بازی ها، یکه تازی ها، نشان دادن زور و  زر وتهدید به دهن بستن ها نش  می شوند.
اما اخباری که حاکی از امید وشور وشعف، دلبستگی مردم به کار وتلاش اطمینان آمیز باشد، کمتر انتشار می یابند. دروغ هایی را که برای بهتر جلوه دادن به کار می برند و ویرانگران نشر می کنند، حالا همه می دانند که فریبنده ودور از واقعیت اند.

در این میان اخبار دهشت افگنی ، اعمال غیرانسانی و وحشت آمیز تروریست های  طالبی و بقیه کوردلان هم نظر وهم فکر آن ها چشم گیرتر شده اند. یکی از ابعاد این اعمال غیر انسانی آنها، توجه به مراکز وآن جای هایی است  که به کلی  غیر نظامی اند. زیرا تروریست های وحشی  با سهولت می توانند در آن جا ها بروند  ودهشت بیافرینند. نمونۀ تکه تکه نمودن و زخمی کردن بیگناهان بی شمار در فاریاب از این نمونه ها است.

این خبر از داخل وخارج واز طرف منابع مختلف نشر شد ه است. صحنه ها را برخی تلویزیون ها نیز انتشار دا ده اند . صحنه ها مانند همه موارد مشابه بسیار دلخراش اند. ولی برای جانیان وحشی صفت و حامیان رنگارنگ آنها تأثری بارنمی آورد. زیرا مدافعین چند روی، در دل مدافع طالب استند. پس ضرورت تقبیح آن را نمی بینند.

خوشه در حالی که این عمل غیر انسانی و وحشیانه را تقبیح می کند، آرزو دارد، همه مردم با درک واحساس و آنانی که عواقب چنین اعمال واهداف آن را درک می توانند، در مبارزۀ ضد ترویستی برمبنای نیازهای مردم افغانستان به فعالیت های منسجم وهماهنگ خویش تر تیب اثری بدهند. خونی که در فاریاب ریخت، ادامه خو نریزی هایی است که هرگوشه وکنار مملکت را رنگین نموده است. تروریست ها در انتظار به سر می برند ویقیناً سعی دارند  که خون  انسانهای دیگری را نیز بریزند.
این آرزومندی از دولت افغانستان که در عرصه مبارزه با طالبان جدی باشد ، توهمی بیش نیست. تقبیح این جنایت، محکومیت طالب دوستان خزیده در دولت را نیز باید در اهداف خود بقرار بدهد.

جهانیان نیز باید بدانند که حامیان تروریست ها هر چند بلی گوی آنان باشند، با سیاست تروریست پروری، بازهم  صلح آنها را برهم خواهند زد.

خوشه همدردی  وغمشریکی خویش را با مردم داغدیدۀ فاریاب ابراز داشته ، بار دیگر از همه نهاد ها وشخصیت های با درک  وآگاه خواهش می کند مبارزۀ جدی علیه تروریسم جنایتکاران را که انتظار تصرف قدرت را نیز  می کشند، فراموش ننمایند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen