Montag, 11. April 2016

شعری از پرتو نادری. گزارشی ازنهاد کودکان نیازمند .یلدا صبور.یادداشت ها از منیژه نادری


یلدا صبور


                      خـنـده كــن 
                                                         

تو خنده كن كه خنده ات مرا به اوج مي كشد
مرا به سرزمين نور، به سوي موج مي كشد
تو خنده كن كه خنده ات نيايشِ محبت است
اجابتِ دعاي من، صفاي عرش رحمت است

.............................................................................................................................................................
رسانیدن کمک مالی برای کودکان نیازمند
        

امروز همکاران ما محترم انجنیر نادر آرین و محترم داکتر عارف معروف مبلغ 22 هزار افغانی را برای پنچ خانوادهٔ کودکان نیازمند توزیع نمودند که از این جمله برای هریک از 2 خانواده با در نظرداشت تعداد کودکان خانواده ها مبلغ 5000 افغانی و برای هریک از 3 خانوادهٔ دیگر مبلغ 4000 افغانی توزیع گردید.
در گزارش آمده است که تمام خانواده های کمک رسانیده شدهٔ امروز را خانواده های کودکان یتیم تشکیل میدادند.
توزیع کمک ها در روز های آینده ادامه خواهد داشت .
با ارج فراوان یلدا صبور
............................................................................................................................................................

برگرفته از صفحۀ مجازی خانم منیژه نادری
                   

یادداشتها
هفتم آپریل  
حامد کرزی پر درآمد ترین رییس جمهور جهان شناخته شده است!

کرزی رییس جمهوری که قبل از روز به قدرت رسیدنش حتی یک فیصد مردم ما او را نمی شناختند ولی او با حیله و نیرنگ توانست حدود
۱۴ سال بر گردهٔ مردمش سوار شود.کرزی یک سیستم مافیای دولتی را اساس گذاشت و با سرگرم ساختن جامعهٔ جهانی زیر نام مبارزه با ترویزم، زرع تریاک و قاچاق، بازسازی و دهها بهانه یی که راحت دستش افتاده بود،‌ تروریزم و مافیای قاچاق را تقویه کرد و در نهایت اساس یک فیودالیزم قومی را گذاشت که امروز به بد ترین شکل آن تجربه میشود.
با سرازیر شدن مبالغ هنگفت جامعه جهانی، مافیای دولتی در تفاهم با مافیای خارجی، راه بیرون رفت آن را نیز زیرکانه سنجیده و این پروسه بیشتر از
۱۵ سال است که ادامه دارد.   
امروز کارکرد های حامد کرزی از دیدگاههای متفاوت به نقد کشیده میشود و مردم صبور افغانستان دردمندانه انتظار روزی را دارند که دادگاه کشوری و یا جهانی این سپهسالار فتنه و فسادر را به کیفرش برساند و تاوان دوره یی را که مردم ما بعد ازبیست و چند سال انتظار، امیدش را داشتند و کرزی و دارو دسته اش به راحتی آن را به باد فنا سپردند، بدهد.      
امروز که اسناد و شواهد معتبری در دسترس میدیای داخلی و خارجی قرار دارد، مردم افغانستان نباید خاموش بمانند و همه در یک تفاهم و با یک صدا برای به دادگاه کشانید این خاین ملی دست به هم دهند. 


                                                                   *

حد اقل خانواده هایی که در جنگهای داخلی سالهای نود و هم در اثر حملات تروریستی اعضای خانوادهٔ شان را از دست داده اند، به پاس خون شهدای شان نگذارند که این خبیث وارد کابل شود!  
جای درنگ است که دولت نابکار افغانستان از نهایت سازش دست به دامن یکی از قاتلین مردم این سرزمین، ویرانگر شهر کابل و شماری از ولایات کشور، عاق مادروطن، طفیلی جنگ و چوچهٔ ISI می اندازد و با وجودیکه هنوز نمیداند سازمان ملل نامش را از فهرست تحریم ها بیرون خواهد کرد یا خیر، با بی رویی در مورد برائت قضایی این جنایتکار تاریخ با او مذاکره می کند.         
صلحی که از چنین پس منظر برخیزد کمتر از جنگ نیست ولی با این تفاوت که این دلال خون مردم، با دولت کاری نخواهد داشت چون خواسته هایش بدون شک برآورده می شود ولی بقایش را هنوز در ریختن خون مردم بی گناه خواهد دید.


.............................................................................................................................................................

پرتو نادری

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen