Donnerstag, 12. Februar 2015

همدلی ها در گروه ادبیات دانشگاه هامبورگ


نصیرمهرین
 همدلی ها در گروه ادبیات دانشگاه هامبورگ
                                                   
              
  دکتر نسرین رنجبر ایرانی درحال صحبت پیرامون ویژه گیهای شعر سهراب سپهری
از حدود سه سال به اینطرف، جمعی از شاعران، نویسنده گان، هنرمندان وعلاقمندان فرهنگ وادب، هرشام چهارشنبه در دانشگاه هامبورگ گرد می آیند وبه سخنان همدیگر گوش فرا می دهند. بیشترین زحمات را بانو دکتر نسرین رنجبر ایرانی بر دوش دارد. بانوی نستوه دکتر رنجبر در چارچوب گزینش عناوین ادبیات در کل، وموارد مشخص شعر کلاسیک، شعر نیمایی و شعر سپید، به معرفی چهره های شاخص و ویژه گی های هریک، نه تنها با شکیبایی در خور احترام، روشنی می افگند، بلکه در آفرینش هوا وفضای تحمل آمیز مباحثات نقش سترگی دارد.
جمعی که با نام گروه ادبیات دانشگاه هامبورگ گرد می آیند، از داشتن برنامه وآئین نامه و خط ونشان نوشتاری مرسوم و تأدیه حق العضویت مبرا استند. در گروه ادبیات؛ شرکت داوطلبانه ،همدلی، تعاطی نظر ، راهیافت های بهبود جویانۀ حوزۀ ادبیات و فراگیری وآموختن از همدیگر، بر چنان ضوابط چیره شده اند.       
                                         

ازحضور گرانبهای دکتر پرویز آرزو در هامبورگ، دیری سپری نشده است. با آن هم، این شاعر وارسته و فرهنگی عزیز، تأثیر متبارز وشایسته یی رابر جای نهاده است. در عکس در حال خوانش اشعار خویش در گروه ادبیات دانشگاه هامبورگ می باشد.

چهارشنبۀ گذشته، آقای دکتر محمود فلکی، شاعر، نویسنده ومــنـتقد ادبی ویک تن از صاحب نظران عرصۀ ادبیات فارسی و آلمانی، پیرامون انگیزه ها و زمینه های علایق شاعر بزرگ آلمان، گویته به حافظ شیرازی صحبت نمود.  
           

                دکترنسرین رنجبر ایرانی، دکتر محمود فلکی و نصیرمهرین  
به عنوان فردی که گاهگاهی در جلسات گروه عزیزان شرکت می نمایم ومی آموزم و همچنان علایق ایشان را برای سرنوشت میهن ومردم خویش به دیدۀ قدر می نگرم، و درهمین راستا بود که دوماه پیش پیرامون اوضاع افغانستان صحبت نمودم، چند سطری از همدلی 
نوشتم.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen