Dienstag, 26. Februar 2013




داوود‌علی نجفی شکایت خود را پس گرفت

یکشنبه ۶ حوت ۱۳۹۱
                                                     

۸صبح، کابل: اتحادیه ملی ژورنالیستان از این‌که داوود‌علی نجفی شکایت خود از پرتونادری  را پس گرفته استقبال کرده است.
در نامه‌ای که روز شنبه، ۵ حوت، از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌‌ای صادر شده، آمده است «آقای نجفی در باره قضیه مطرح بحث، توضیحات لازم ارایه و در لا بلای صحبت‌ها اظهار نموده که من هیچ گونه ادعایی علیه پرتو نادری ندارم.»
همچنین در این نامه به امضای سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ عنوانی لوی سارنوالی اضافه شده است: «چون مدعی و متضرر شکایتی ندارند، موضوع از حیث حق‌العبدی خاتمه یافته و قابل دوران نمی‌باشد.»

با این‌حال، اتحادیه ملی ژورنالیستان با انتشار اعلامیه‌ای از رفع اتهام علیه پرتو نادری استقبال کرده اما در مورد متن این نامه و همچنان عملکرد کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای، انتقاد کرده است.
تذکر چند نکته را لازمی می داند.




این اتحادیه، کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌‌‌ای را یک کمیسیون غیر قانونی خوانده و افزوده که وزیر اطلاعات و فرهنگ به‌دلایل سلیقه‌ای به ابقای آن پرداخته و از آن به حیث ابزار فشار بر رسانه‌ها و خبرنگاران استفاده می‌کند.
اتحادیه ملی ژورنالیستان تاکید کرده که بر مبنای قانون رسانه‌های همه‌گانی، «کمیسیون رسانه‌های همه‌گانی» باید ایجاد شود که بخشی از وظایف آن رسیدگی به تخطی‌ها و شکایت‌های رسانه‌‌ای نیز است.
همچنین اتحادیه ملی ژورنالیستان پرسیده که چرا قضیه شکایت از پرتو نادری، ابتدا به لوی سارنوالی ارجاع شد.
این اتحادیه می‌گوید که یکی از پاسخ‌های احتمالی، این می‌تواند باشد که حالا آقای نجفی از ادعای خود علیه پرتو نادری گذشته، کمیسیون این قضیه را خاتمه‌یافته می‌داند.
اتحادیه ملی ژورنالیستان تاکید می‌‌کند در صورتی که هر قضیه‌ای از آغاز به شکل اصولی و مطابق قانون بررسی شود، هیچ‌گاهی این‌همه جنجال و سر و صدا راه نمی‌افتد. به گفته‌ی این اتحادیه، در صورتی‌که همین کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌‌ای که در راس آن وزیر اطلاعات و فرهنگ قرار دارد، در آغاز این قضیه، مطابق مکلفیت‌هایش از هر‌دو طرف قضیه دعوت کرده و زمینه تفاهم را میان آنان مساعد می‌‌کرد، حالا و پس از نزدیک به یک سال، مجبور نبود‌ که روی تصمیم اولی خود خط بطلان بکشد.
همچنین اتحادیه ملی ژورنالیستان با‌توجه به متن این نامه در اعلامیه خود می‌افزاید که اشاره نامه به این نکته که «موضوع از حیث حق‌العبدی خاتمه یافته» می‌رساند که هنوز دوسیه‌ای که برای آقای نادری ساخته شده است، می‌تواند از حیث حق‌اللهی در جریان باشد. به گفته‌ی این اتحادیه، قبل از این نیز نزدیکان آقای نجفی این نکته را تاکید کرده بودند که در صورت صرف‌نظر کردن آقای نجفی از ادعایش علیه پرتو نادری، تنها مساله حق العبدی این قضیه حل می‌شود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen