Dienstag, 15. Oktober 2013

قربانی رنگینتر پرتو نادری





پرتو نا د ری
           قربانی رنگینتر



جناب حامد کرزی، تو سزاور آن نیستی که برایت بگویم عیدت مبارک! تو هر عید وهر نوروز مردم را به وسیلۀ برادران نارضی ات به ماتم بدل کرده ایاگر سلطان سر زمین اسلامی ،این را بدان که اگردر هر گوشۀ این سرزمین کسی خاری در جان کسی دیگری فرو برد ، روز قیامت توپاسخ گو خواهی بود  !
بیا اند کی جوانمرد باد شهرچند رگی از جوانمردی در تو نیست ، برای برادرانت بگو که دست کم والیانت را نکشند، تو که
 اندوه مردم را هیچگاهی نداشته ای!


                                                                  

                      ارسلا جمــال والی لوگر به دست تروریست ها به قتل رسید

من ارسلا جمال والی تو در لوگر را ندیده ام ، او را در نخستین بامداد عید قربان کشتند، همراه جماعت انبوهی از نمازگزاران! من برای همۀ آن ها گریستم و حال هم که این جمله ها را می نویسم می گریم، برای کود کانی و دخترانی می گریم که منتظر بودند پد ران شان از مسجد بر گردند و برای آن ها عیدانه یی دهند

برادران نا راضی تو آن قـــدر پابند به روسم قربانی اند که می دانند که دیگر گوسفند وشتر قربانی خوب نیست ، باید نمازگزاران را قربانی کرد! شاید برادرانت خواستند قربانی رنگین تری برای پدر معنوی خود مولانا فضل الرحمان، داشته باشند. همان که این شب و روز مهمان خاص تست و کس نمی داند که تو با این د شمن افغانستان چه عهد وپیمان تازه می بندی و باز می خواهی چه دسته گلی را به آب دهی!به یاد داری که سال پار برادرانت مردمان شهر میمنه در فاریاب را در روز عید در مسجد به خون کشیدند و امسال مردمان لوگر را ، ای کاش ، امروز خون تو به زمین می ریخت تا عید مرد مان دوچندان می شد و افغانستان از شر سیاست های چرکین تو نجات می یافت!کاش بمیری که این مردن هم برای تو نیکو است و هم برای مردم افغانستان! حس می کنم که قطره قطره خون من همراه با آن نمازگزارن لوگری در آن مسجد فرو ریخته است! نمی دانم با کدام زبان با خانواده های قربانیان لوگری اندوه خود را و درد خود را شریک سازم!با این همه برایت دعا می کنم که ماتم همۀ افغانستان و جهان نصیب توباد! و ای کاش به مانند آن زبون تاریخ محمد خوارزم شاه در آبسکون دیگری هر آن از خداوند مرگ بخواهی و حتا مرگ هم به سراغ تو نیاید!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen