Freitag, 14. August 2015

استقبال پرشکوه از خانم لیلا تیموری واحدی



پری وهاب بهادری    
               

     استقبال پرشکوه از خانم لیلا تیموری واحدی


                                        
                                           خانم لیلا تیموری در حال سخنرانی

شام جمعه هفتم ماه اگست 2015 خورشیدی، تعدادی ازفرهنگیانِ هموطن ومقیم درهامبورگ، ازسایرشهرهای آلمان وکشورهالند، انتظار ورودخانم لیلا تیموری را لحظه شماری می نمودند. انجمن فرهنگی افغانهای شهرهامبورگ با همکاری کانون فرهنگی افغانستان وآلمان، برگزارکنندۀ این محفل بود که به منظورشنیدن سخنان واشعارخانم تیموری وبه مناسبت گرامیداشت ایشان دایر شده بود.


اینجانب پری وهاب بهادری، از اعضای انجمن، نخست تشریف آوری حضار گرامی و به ویژه خانم تیموری را خیرمقدم گفتم و ازنویسنده ومؤرخ محترم، نصیرمهرین، سرپرست انجمن خواهش نمودم که پشت بلندگو تشریف آورده با سخنان خویش محفل را افتتاح کند.
محترم نصیرمهرین حضارمحترم وخانم تیموری را خوش آمدید  گفت و افزود که پس از اطلاع یابی ازمسافرت کوتاه مدت خانم تیموری، پیشنهاد نمودیم که اگر برای ایشان میسر باشد، به هامبورگ نیزتشریف بیاورند. این عزیزگرانمایه با وجود داشتن وقت کم، پیشنهاد ما را پذیرفت. اما بسیار متأسف هستیم که به دلیل پیش آمد تخنیکی، سالونی را که برای این محفل درنظر گرفته بودیم، ازدست رفت وتلاش های ما برای دست یابی به مکان بزرگتر در دانشگاه هامبورگ ویا جای دیگر، موفقیت آمیزنبود. ازاین رو، در این جای گردآمدیم، شاید مکان تنگتری باشد، اما دلهای ما تنگ نیست. اوضاع ناهنجار چند  دهۀ پسین و جدا افتاده گی های ما در بسا ازکشورهای جهان، سبب شده است که بسیاری از همدلان فرهیخته وفرهنگیان گرانمایه، شاعران و هنرمندان عزیز خویش را نیز نتوانیم حضوری ببینیم. حالا که خوشبختانه چنین زمینه یی مساعد شده است و یک تن از چهره های نستوه گسترۀ فرهنگی وانسان وارسته ودارندۀ پشت کار احترام بر انگیز را از نزدیک می بینم وبه سخنان ایشان گوش فرا می دهیم، جای بسیار مسرت است.

    
 
پس از آن اینجانب شرح حال فشردۀ خانم تیموری را به خوانش گرفتم که احترام حضار گرامی را برانگیخت.
وقتی خان تیموری برای صحبت دعوت شد، نخست برای حاضرین محترم سلام گفت واز حضور ایشان قدردانی نمود. خانم تیموری افزود که برای من جای خوشی ومسرت است که تعدادی از هنرمندان گرامی، نویسنده گان و شعرای عالیقدر را امشب اینجا می بینم وبا ایشان از نزدیک آشنا می شوم. ایشان دقایق بعد شعربلندی را به خوانش گرفت که شنونده گان را مجذوب نمود. ارزومند هستیم این شعر که برای نخستین بار خوانده شد، به زودی روی انتشار ببیند. متعاقب خوانش شعر؛ پرسش های پیرامون اوضاع فرهنگی در داخل وخارج  مطرح شد و صحبت های از طرف خانم تیموری وچند تن از شرکت کننده گان قرار گرفت. همچنان خانم تیموری غزلی را نیز به خوانش گرفتند.


    شخصیت گرانقدر استاد عبدالوهاب مددی دسته گلی را که انجمن فرهنگی وکانون فرهنگی تهیه دیده بودند، برای خانم تیموری تقدیم نمود.

در پایان این بخش جناب فضل الله رضایی از اعضای کانون فرهنگی افغانستاتن وآلمان طی سخنانی تشریف آوری خانم تیموری را خیرمقدم گفت وبا همکاری محترم نصیرمهرین سرپرست انجمن فرهنگی، تقدیرنامۀ مشترکی را به منظور ارج نهادن وسپاسگزاری از زحمات کوشش های فرهنگی برای خانم تیموری تقدیم نمودند. وقتی جناب استادعبدالوهاب مددی دسته گلی را که از طرف دونهاد وبقیه فرهنگیان در نظر تهیه شده، به ایشان سپردند، با کف زدن های ممتد حضار همراهی شد.



 جناب آقای فضل الله رضایی عضو کانون فرهنگی افغانستان – آلمان تقدیر نامۀ انجمن فرهنگی وکانون فرهنگی را  برای خانم تیموری اهدأ نمود


درختم محفل، خانم تیموری و حضارگرامی به صرف چای دعوت شدند. شایستۀ یادآوری است که در این قسمت همه دوستان شعر وفرهنگ و علاقمندان خانم تیموری وبه ویژه خانم مهریه مهرین، زحماتی را متقبل شده بودند. محفل حوالی ساعت  یازدۀ شب، با گرفتن عکس های یادگاری وصحبت های بیشتر حضار با شاعر ونقاش ونویسندۀ ارجمند به پایان رسید.



                           از راست به چپ: پری وهاب بهادری، مهریه مهرین، خانم تیموری ومحترم نصیرمهرین

           

   ترتیب وتنظم اطلاعیه پایان را مدیون انگشتان هنر آفرین وسزاوار احترام هموطن ارجمند جناب احمد جان امینی هستیم.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen