Montag, 1. Juli 2013

تلون مزاج کرزی



  تبصرۀ خوشه          
   دهم سرطان 1392خورشیدی
         اول جولای2013.

          اندر باب تلون مزاج آقای کرزی


                       


همه آگاه استند که اقای حامد کرزی استقرار سیاسی- فکری ندارد. چند تن  از یاران ومشاوران وی که سه سال پیش تصمیم گرفتند، خود را دربرابر وی نامزد مقام ریاست جمهوری نمایند، در مجالس خصوصی گفته بودند:
هر قدر کوشش می کنیم، که استقراری بیابد، ولی تلون مزاج وی اصلاح پذیر نیست.
مصاحبه ها، سخنرانی ها وموضعگیری های رنگارنگ وی برای مردم خسته کن وخنده آور شده است. یک بار امریکا را مخاطب قرار داد که ما شیرهستیم. آن سخن وی چنان نقل مجالس شد که می گویند، که خوش خودش هم آمده بود!!  
عجب شیری بوده است!
شاید هیچ وقت این آقا قبول نکند، که در امریکا بود. پیام مخصوص تلفونی او را خبر داد، که آمادۀ حرکت به سوی افغانستان باش. 
یعنی اول ازطرف ادارۀ بوش با مشورت های همیشگی زلمی خلیل زاد انتخاب شد، روانۀ افغانستان گردید، ودر حمایت قوای خارجی مخصوصاً امریکا شروع کرد به زندگی. نتیجۀ حیات سیاسی اش هم دسته بازی، تفرقه اندازی، طالب پروری،سوء اداره،گفتن گپ های ناسنجیده است.هیچ وقت نخواست بفهمد که "شیریت" جناب درکجاست.
در کارهای خویش هوشیاری های هم دارد.درگرماگرم افشأ مجدد پولگیری شرم آور،جنجال با پاکستان را چاق کرد، تا روحیه را بکشاند به سوی پاکستان.
از این قصه های وی مردم بی شمار دل های پرخون دارند.
از تلون مزاج وی قصه یی است که چون خودش دارندۀ توان ودرایت وقدرت تصمیم گیری نیست، تصمیم او را اشخاص دیگری می گیرند. پیش از چاشت دوسه بار، حال تغییر می دهد. زیرا دوسه نفر تأثیر گذار را می بیند. بعد ازظهر وی نیز چنین است. شاید تشخیص همین وضع او از طرف زلمی خلیل زاد بود، که در وقت سفارت خویش در کابل ، بیشترین وقت را در ارگ با کرزی سپری می کرد.
تلون مزاجی را که دوهفته پیش در برابر طالبان نشان داد، نیز دوامدار نیست. به زودی رشته ها را محکم می کند. زیرا تیم اصلی مشاورین وی  تا استخوان طالب پرست استند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen