Samstag, 13. April 2013

پناهنده گان همچنان ناپدید می شوند.



پنجاه وهشت پناهجوی افغان در آب های اندونیزیا ناپدید شدند




پریشان حالان ملتی نا به سامان، نارسیده به ایستگاه آرزو ها، معدوم می شوند!
رسانه های اندونیزیا گزارش دادند که حداقل 58 پناهجوی افغان در آب های بین جزیره جاوا و سوماترا زمانیکه می خواستند به صورت قاچاق وارد استرالیا شوند، غرق شده اند.
کشتی که غرق شده حامل 72 سرنشین بوده که تمامی آنان شهروندان افغانستان بودند.

سخنگوی آژانس تحقیق و نجات اندونیزیا گفته است که اعضای تیم نجات هنوز برای پیدا کردن ناپدید شدگان تلاش می کنند.

به گفته او، چهارده سرنیشن این کشتی از سوی ماهی گیران نجات داده شده اند.
گفته می شود که تاهنوز از سرنوشت حداقل  58 مهاجر افغان خبری در دست نیست و رسانه های اندونیزیا می گویند که با توجه به زمان غرق شدن کشتی (چهارشنبه 21 حمل) این نگرانی وجود دارد که تمامی ناپدید شدگان جان خود را از دست داده باشند.بیشتر افغان ها برای رسیدن به کشور استرالیا تن به سفر غیرقانونی با کشتی ها در اب های اندونیزیا می دهند که به شدت خطرناک است.اخیرا شمار از افغان ها برای رسیدن به استرالیا و اروپا در آب های مسیر راه غرق شده اند.پیشتر نیز 21 شهروند افغانستان در آب های یونان و ترکیه غرق شدند.غرق شدن این مهاجران واکنش تندی شماری از مقام های دولتی و غیر دولتی را به دنبال داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه، از تمام افغان ها خواست تا از افتادن کودکان و جوانان به دام قاچاقبران انسان در راه های استرالیا و اروپا جلوگیری کنند.

بااین حال، شماری از کارشناسان سیاسی از عملکرد حکومت در برابر مهاجران به شدت انتقاد کرده و می گویند که دولت برای کمک رسانی به مهاجران کوتاهی کرده است.
به باور آنان، شهروندان با سخت تر شدن شرایط زندگی در افغانستان، کشور را ترک می کنند.این کارشناسان، تاکید کردند که دولت در قبال مهاجران احساس مسوولیت نمی کند و برنامه و استیراتیژی مشخصی ندارد.
نقل از وئبلاگ چشم انداز

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen