Donnerstag, 9. Mai 2013

پدر به نام تو حمیرا نگهت دستگیر زاده



داکترحمیرا نگهت دستگیر زاده

        Nakhat Dastgirzada                پدر به نام تو پیوند جاودانۀ من


                                                                         Foto: ‎شبانه میرسد از هر طرف صدای پدر
میان غربت من نور آشنای پدر
به شوق دیدن من موج خنده در نگهش
گلوی حسرت من پر ز واژه های پدر
نمیرود به لبش جز سکوت تلخ دریغ
رمیده است زمن آهوی صدای پدر
ولی نشسته ز هر سو برابرم هر شام
و پر نموده غروب مرا هوای پدر
نگین سبز دو چشمش به تاج هستی من
همیشه روشن و تابنده چون دعای پدر
پدر نگاه کن اینجا همان حمیرا است
همان که مرده همیشه ز دل برای پدر
همان که تا دم آخر همیشه کودک بود
همان که گرد شد و ماند زیر پای پدر
پدر نگاه کن آخر دلت نمیسوزد
به دخت کوچک دلبستۀ صفای پدر
پدر نگاه کن اینجا منم حمیرایم
کسی که از ته دل میشد او فدای پدر
زبعد رفتنت اینک شکستگی و سکوت
شکسته تر ز همه دخت همنوای پدر
پدر به نام تو پیوند جاودانۀ من
نشد چو خاک شوم بستری برای پدر
میان بستر سردت سکوت و تنهایی
وشام هفت مسافر پر از هوای پدر
21.01.2009‎
شبانه میرسد از هر طرف صدای پدر
میان غربت من نور آشنای پدر
به شوق دیدن من موج خنده در نگهش
گلوی حسرت من پر ز واژه های پدر
نمیرود به لبش جز سکوت تلخ دریغ
رمیده است زمن آهوی صدای پد
ولی نشسته ز هر سو برابرم هر شام
و پر نموده غروب مرا هوای پدر
نگین سبز دو چشمش به تاج هستی من
همیشه روشن و تابنده چون دعای پدر
پدر نگاه کن اینجا همان حمیرا است
همان که مرده همیشه ز دل برای پدر
همان که تا دم آخر همیشه کودک بود
همان که گرد شد و ماند زیر پای پدر
پدر نگاه کن آخر دلت نمیسوزد
به دخت کوچک دلبستۀ صفای پدر
پدر نگاه کن اینجا منم حمیرایم
کسی که از ته دل میشد او فدای پدر
زبعد رفتنت اینک شکستگی و سکوت
شکسته تر ز همه دخت همنوای پدر
پدر به نام تو پیوند جاودانۀ من
نشد چو خاک شوم بستری برای پدر
میان بستر سردت سکوت و تنهایی
وشام هفت مسافر پر از هوای پدر

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen