Sonntag, 27. April 2014

هفت ثور 1357 ، چه آورد؟



        خوشه 
    
            هفت ثور 1357، چه آورد؟

              

7 ثور، در ادامۀ رژیم مستبدۀ کودتای 26 سرطان یک رژیم مستبد وسفاک  را بار آورد . آن رژیم با ابزار در دست داشتۀ حزبی، که دیکتاتوری حزبی را تعمیل وتحمیل می کرد، پیام روز گار سیاه وفاجعه باری را برای مردم افغانستان با خود داشت. بُعد نفرت زای دیگری هم داشت: وابستگی بدون چون وچرا به شوروی امپریالست  که وابستگان  به آن افتخار می نمودند. همان شورویی که عطای ایشان را به لقای شان بخشید!
محصول این سیاه روز، هم بر فرق خلق افغانستان کوبید وهم دشمنان فعال ، خواب برده ونهفته علیه ترقی وتحول وحقوق بشری را فعالانه وارد صحنه کرد. همان است که ندیدن پیامد های 8 ثور نیز ستم در حق مردم ستم کشیده است.
  با کودتای  هفتم ثور وتجاوز شوروی ،گاو بهره برداری های مخالفین منطقه یی وجهانی شوروی ؛ مانند امریکا، چین ، اروپای غربی، کشورهای عربی ، ایران و پاکستان هم به شیر دادن آغازید. آنها هم از جنگ کام خویش بر آوردند.
کودتای ثور، ومرحلۀ تکاملی آن، تجاوز شوروی ، گونه های مختلف ستمگری را تبارز داده است. اما، ستمگران حاضر نیستند، ستمگری خویش را بپذیرند. زیرا هنوز سطح وسویۀ ایشان در این حدود است که کشتن ، زندانی نمودن ، آواره کردن مردم، و آوردن قوای خارجی را " دموکراتیک وملی " می دانند. واگر با تنظیم های جهادی جنجالی دارند، محور اختلاف ایشان  این است که ذوق وسلیقه و کاربرد وسایل ستمگری  مختلف داشته اند.  . . .

   نهادها وشخصیت های سیاسی باید از سیاست های غلط، از افکار واعمال غلط، از اندیشه های که به حال جامعه مفید نبود، بیاموزند. با نقد آنها، می توانند گزینۀ احترام به دگراندیش را، گزینۀ دموکراسی برای مردم افغانستان را به درستی فرا گیرند. مبارزه علیه مظالم رژیم ظالم کودتای ثور، بر حق بوده است. روح آنانی شاد که قربانی بی رحمی ها و دیکتاتوری آن رژیم شده اند. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen