Freitag, 11. April 2014

خوشبین باشیم اما . . . نصیرمهرین



نصیرمهرین

     خوشبین باشیم،
           اما غافل نـه                   

همه شنیدیم که در روز انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی ، مردم بسیار، داوطلبانه برای رأی دهی رفتند. این عمل از یک سو نمایانگر سهم گیری آگاهانه بود و از سوی دیگر، نشاندهندۀ جسارت شکوهمندی که دربرابر تهدید انتحار و انفجار ومطالبات تروریست ها ، ترسی را به خود راه ندادند و تسلیم نشدند. بازتاب تحسین آمیزی که این سهم گیری در قلم و موضع هموطنان ما داشت، از صحه نهادن به ارزش های دموکراسی و خوار وزبون نمودن علایق استبدادی و دیکتاتوری حاکی بود، که هنوز ادامه دارد.   
اما، نباید غافل بود که مارمحیل ومتظاهر در آستین جامعه و نهاد های مختلف دولتی است. اگر اکثریت مردم با دل ونیت پاک به سوی صندوق ها رفته اند، همه نامزدان وهمه فعالان و دست اندرکاران نظم ونسق این روند، نیک اندیشی و وفاداری به شفافیت را در نظر نداشته اند. تروریست ها در روز انتخابات نخوابیده بودند. دست به اعمال تروریستی هم زدند. واین تلخی نیز وجود دارد که برخی از نامزدان هرگز موضع ضد تروریستی نداشته اند. به این ترتیب نگرانی های قویی هم وجود دارد که مانع دامن کشیدن حوزۀ خوشبینی های افراطی می شوند. 
شناخت و مهار نمودن این چهره ها نیز زمانی به سامان می نشیند که مردم بیشتر آنان را بشناسند.    
غافل نباید بود که همه دست اندرکاران امور انتخابات وتعدادی از زورمندان ،هم جفا های ضد دموکراسی وضد آرأ مردم را مرتکب شده اند. تشخیص انگیزه ها وچهره های جفا ورز؛ و معرفی مستند آنها برای مردم، به تحقیق وبررسی نیاز دارد. باید انتظار چنین تحقیق و آزمونی از تحقیق را نیز داشته باشیم.        
اگر تحقیق شفاف پیرامون تخطی ها، وادعا هایی که تا حال شنیده ایم، به درستی سمت وسو بیابد، دست آورد جامعه در حرکت به سوی گسست از فساد پیشگی ، و جهت یابی های قانونی بیشتر می شود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen