Donnerstag, 24. April 2014

به مناسبت روز کتاب


نصیرمهرین
 23 آپریل
                           به مناسبت روز کتاب 
                               
                   

 امروز، روز کتاب است؛ اما انسان خود هنوز کتاب ناخوانده ای است! کاش می توانستیم که این کتاب را بخوانیم . اگر چنین می شد، شاید آن گاه هیچ آب گل آلودی در جهان نمی بود و همه خارهای بیابان، بوی شگوفۀ سنجد می داشتند!
                                                                                                                     " (پرتو نادری ) 

به مناسبت روز کتاب، یاد هموطنانی را گرامی می دارم که به سوی کتابفروشی ها می روند تا کتاب بخرند. کتاب را ورق گردانی می کنند، کتاب های بیشتری را می بینند، در اندیشه یی فرو می روند، در گوشه یی دست در جیب می برند وپول در دست داشته را می شمارند . . .
کتابفروش از مالیه ستانی ومشکل تراشی حکومت می نالد.
باری شنیدم ، که سه دانشجوی جوان پول های پاک وعزیز خویش را روی هم نهادند ویک کتاب را خریدند. آنها کتاب می خوانند .
آه ! روزی فرا خواهد رسید که جامعۀ کتابخوان ما، به انسان دردمند وسرگذشت غمبار او به تعبیر پرتو نادری ارجمند، به " کتاب ناخوانده " آشنا شود. نیاز های او را در زمان ومکان در پرتو مطالعات خویش ، دریابد. از کتاب خواندن و ذخایر لفظی، به عنوان شیطنت ولفاظی و توجیه مظالم وپنهان گری نادانی ،بهره نگیرد. . . .
سه قطعه تصویری را که انتشار می دهم، یکی از داخل کتابفروشی وانتشارات امیری است ودیگری صحبت پیرامون کتابی با پرتو نادری ارجمند وکتاب خوان وفرهنگ دوست عزیز ،خ . مهدی و سومی نگارنده با جناب نصیر عبدالرحمان ناشر انتشارات میوند که حق بسیاری بالای برخی نویسنده گان وکتاب خوان ها وبرمن دارد. 










Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen